ELEKTRONICZNE WYŁĄCZENIE EGR

Oferujemy dla naszych klientów

01

ELEKTRONICZNE WYŁĄCZENIE EGR

Kolejny eko-dodatek, który częstokroć ulega uszkodzeniu to EGR. Zawór ten jest odpowiedzialny za sterowanie recyrkulacją gazów wylotowych. Prościej mówiąc reguluje ilość spalin wracających do cylindrów. Pomaga to obniżyć ilość tlenków azotu wydychanych do atmosfery. Zawór EGR powoduje, że samochód nie dusi się przez nadmierne zwracanie spalin w sytuacji, kiedy potrzebna jest większa moc lub silnik pracuje na niskich obrotach.

Uszkodzony EGR zwykle pozostaje otwarty, co oznacza, że spaliny są ciągle wracane do cylindrów. Silnik zaczyna wówczas nierówno pracować, samochód traci moc, a dodatkowo zużywa więcej paliwa.

02

SPOSOBY NA USZKODZONY EGR

Starsze samochody ze zużytym układem wtryskowym lub uszkodzoną turbosprężarką niemal zawsze mają problem z zaworem. Podobnie, może on ulec przegrzaniu na skutek amatorskich chiptuningów. W razie pojawienia się problemów pierwszym krokiem jest czyszczenie zaworu. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Ponieważ ciężko uniknąć problemów z EGR, wielu mechaników profilaktycznie wyłącza układ. Istnieją różne sposoby. Jeden z nich to elektroniczne wyłączenie EGR. Metoda ta nie jest pełnym rozwiązaniem problemu, niemniej jest tania i rozwiązuje większość kłopotów. Minusem jest zwiększona emisja spalin do środowiska.

Inne możliwości to regeneracja i wymiana zaworu. Jeśli chodzi o regenerację to jest to mało skuteczna, czasochłonna opcja, a jej efekty zwykle są krótkotrwałe. Wymiana części jest z kolei kosztowna, chociaż dla osób, które nie chcą oszczędzać stosując półśrodki jest najlepszą opcją.

03

PLUSY I MINUSY ELEKTRONICZNEGO WYŁĄCZNIA EGR

W wypadku decyzji o zamknięciu zaworu należy go wyłączyć elektronicznie i zaślepić. Ma to kilka plusów:

  • Raz na zawsze rozwiązany problem
  • Lepsze osiągi silnika
  • Niska cena naprawy.

Podstawowym minusem jest:

  • Emisja zwiększonej ilości NOx przez układ wydechowy.

Należy pamiętać, że źle przeprowadzona naprawa może wiązać się problemami z elektronikom lub uszkodzeniem silnika. Nasz warsztat położony w Oleśnicy koło Wrocławia bierze pełną odpowiedzialność za wprowadzone zmiany.

Zajmujemy się

Naprawą wtryskiwaczy Bosch oraz Delphi, pomp wtryskowych,oraz pomp vp 30 i 44

Naprawą elektroniki oraz uszkodzeń mechanicznych POMP BOSCH VP

Zaawansowaną elektroniką samochodową oraz filtrami DPF
– naprawa wtryskiwaczy Bosch
– naprawa wtryskiwaczy Delphi
– naprawa filtrów DPF
– elektronika samochodowa

Czyszczenie ukladu paliwowego
Naprawa pomp wtryskowych Bosch oraz Delphi
Naprawa pompowtryskiwaczy z montażem

slidepageslider1